Είσοδος μέλους

Username:

Password:


Νέος Χρήστης | Υπενθύμιση


Επιλογές

Τελευταίες καταχωρήσεις

Ανακοινώσεις

Απόψεις

Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας

Διάφορα/Αναδημοσιεύσεις

Ενέργειες

Chill out

Δελτία Τύπου

Εικόνες από τη δράση

Συλλογική Σύμβαση Εργασίας


Διοικητικό Συμβούλιο

Downloads

Σύνδεσμοι

Επικοινωνία


Αναζήτηση

Λέξη/Φράση


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Απόψεις :: Μερικά πράγματα που “ξέχασε” να αναφέρει ο Πρόεδρος

18/09/2017 10:23
Ορατό σε: Επισκέπτες

Μερικά πράγματα που “ξέχασε” να αναφέρει ο Πρόεδρος (Δ.Σ.)
Μερικά πράγματα που “ξέχασε” να αναφέρει ο Πρόεδρος στη συνέντευξη στην κα Μυρτώ Λοβέρδου στο Κυριακάτικο Βήμα στις 10/9.

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=899378



Κατ΄ αρχήν σύγκριση της δικής του θεατρικής δραστηριότητας ως ιδιώτης με το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ , είναι ισοπεδωτική αν όχι κακόπιστη και ανήθικη.

Θέλαμε λοιπόν να υπενθυμίσουμε στον Κο Πρόεδρο του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου ότι:



Την ευθύνη για το σύνολο των προσλήψεων του προσωπικού (καλλιτεχνικού, διοικητικού, τεχνικού, εκπαιδευτικού κ.λ.π.) την έχει η εκάστοτε Καλλιτεχνική Διεύθυνση.

Ενώ ως πρόεδρος του Δ.Σ. έχει την ευθύνη των οικονομικών , δείχνει να μη γνωρίζει τα οικονομικά στοιχεία του Ε.Θ. Συγκεκριμένα το 2016 το κόστος της μισθοδοσίας ανήλθε στο ποσό των 5.850.000 € εκ των οποίων τα 2.040.000 € δαπανήθηκαν αποκλειστικά και ΜΟΝΟ για την μισθοδοσία των ηθοποιών.

Διόλου “ελάχιστο κομμάτι” όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Η μισθοδοσία το 2016 για το σύνολο των ανθρώπων που απασχολούνται με οποιαδήποτε ειδικότητα και σχέση εργασίας ήτοι, αορίστου ή ορισμένου χρόνου, συμβάσεων έργου, ωρομίσθιων μερικής απασχόλησης, ηθοποιών, χορευτών, μουσικών, κομπάρσων, τεχνικών, διοικητικών καθώς και οι εκπαιδευτικοί της σχολής, είναι το 82% της συνολικής επιχορήγησης και σε αυτό συμπεριλαμβάνονται κάθε είδους προσαυξήσεις, ασφαλιστικά ταμεία, παρακράτηση εφορίας κ.λ.π. Απορίας άξιον είναι από πού προέρχονται όλα αυτά τα ανακριβή στοιχεία που παραθέτει στη συνέντευξη.

Η αναφορά του προέδρου στα προκατασκευασμένα Διοικητικά Συμβούλια, που όλα ήταν προαποφασισμένα, είναι γεγονός που έχει να κάνει με την διοίκηση του Ε.Θ. αλλά και την χρηστή διαχείριση.

Εάν έχει στοιχεία για παράνομες πράξεις στη διάθεσή του, να απευθυνθεί στον Εισαγγελέα.



Οι άνθρωποι του Εθνικού Θεάτρου, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά τι θα πει πολιτιστικό προϊόν και έχουν πολυετή πείρα σε μεγάλες παραγωγές, μόνο που δεν τις οργανώνουν οι ίδιοι.

Το προϊόν αυτό, παράγεται μεν από τους εργαζόμενους, αλλά μετά από οργάνωση και σχεδιασμό της διεύθυνσης – διοίκησης.



Στο Εθνικό Θέατρο, πολύ σπάνια αναβάλλεται παράσταση επειδή έλειψε ένας εργαζόμενος. Πρέπει να είναι κομβική η θέση του και αναντικατάστατη για να συμβεί. Συνήθως αφορά ρόλους πρωταγωνιστών η άλλων ηθοποιών και όχι υποστηρικτικό προσωπικό.

Όσο για την ομηρία του θεάτρου από ένα ηχολήπτη, να υπενθυμίσουμε ότι είχαμε να χρησιμοποιήσουμε την απεργία ως μέσο πίεσης αρκετά χρόνια, ενώ χρησιμοποιήσαμε αυτό το μέσο πίεσης μόνο πρόσφατα όταν υπήρχε πρόθεση για απολύσεις και η συμμετοχή των εργαζομένων ξεπέρασε το 75%.

Την δικτατορία του εργαζόμενου, ας ψάξει να την βρει αλλού.

Οι εργαζόμενοι στο Ε.Θ., είναι αυτοί οι ίδιοι, που λειτουργούσαν τον Οργανισμό σε περίοδο που ούτε Διοικητικό Συμβούλιο υπήρχε ούτε Καλλιτεχνικός Διευθυντής.

Τους διακρίνει αίσθημα ευθύνης, επαγγελματισμός και δεν εργάζονται απλώς, υπηρετούν και πιστεύουν σε μια ιδέα που λέγεται Εθνικό Θέατρο.

Όσον αφορά στους συνδικαλιστές είναι αυτοί οι νόμιμοι εκπρόσωποι των εργαζομένων που αγωνίστηκαν συγκρούστηκαν πάλεψαν μάτωσαν και τελικά κατάφεραν να επανέλθει το Ε.Θ. στην κανονικότητα και νομιμότητα και θα το πράττουν στο διηνεκές.



Θα ήταν όμως καλό, για να σχηματίσει η κοινή γνώμη πλήρη εικόνα, να αναφερόταν ο Κος πρόεδρος στην συνέντευξη του και στην ευνοϊκή μεταχείριση που επιδεικνύει σε ορισμένους εργαζόμενους, οι οποίοι απ΄ ότι φαίνεται δεν ανήκουν στην συνομοταξία των τεμπέληδων κρατικοδίαιτων υπαλλήλων, αφού απολαμβάνουν της εύνοιάς του.

Στον οργανισμό όπως είναι γνωστό, απασχολούνται συνταξιούχοι και αυτό είναι απόλυτα νόμιμο.

Παρατηρήθηκε όμως το φαινόμενο συνταξιούχος που συνταξιοδοτήθηκε από τον οργανισμό, να συνεχίζει να εργάζεται εδώ και δυο χρόνια, όχι με απευθείας σύμβαση με το Εθνικό Θέατρο, αλλά μέσω πλαγίας οδού και συγκεκριμένα μέσω εταιρίας για να απολαμβάνει ειδική μισθοδοσία (πολύ πέραν του ενιαίου μισθολογίου που προβλέπεται).



Επίσης εργαζόμενος που πήρε μετάταξη από το Εθνικό Θέατρο για το Υπουργείο Πολιτισμού, επέστρεψε με απόσπαση και πάλι στον οργανισμό και ειδικότερα στη θέση που κατείχε πριν αποχωρήσει .

Αυτό δε συνέβη, πριν καν αναλάβει υπηρεσία στην νέα του θέση στο Υπουργείο.

Η όλη υπόθεση δείχνει “στημένο παιχνίδι” και παραπέμπει στο παλιό πελατειακό δημόσιο. Προφανώς αυτό έγινε με την ανοχή, η ακόμα και τη παρέμβαση της διοίκησης.

Αναρωτιόμαστε γιατί δεν ανεστάλη η μετάταξη του υπαλλήλου, ούτως ώστε να παραμείνει στη θέση του και επιπλέον να μην υπάρχει κανένα ίχνος ευνοιοκρατίας;



Για τις αιτήσεις που αναφέρει ότι καθυστερούν, μήπως οι ευθύνες καταγγέλλονται μόνο κατά περίπτωση ;

Γιατί για παράδειγμα, δεν ζητήθηκαν ευθύνες για την καθυστέρηση δεκατεσσάρων (και όχι δυο) μηνών στην ολοκλήρωση της αίτησης για την ράμπα αναπήρων της Πειραματικής Σκηνής;



Γιατί δεν ζητήθηκαν ευθύνες για το πρόστιμο των 100.000 € που επιβλήθηκε στον οργανισμό, για παράβαση της ασφαλιστικής και εργατικής νομοθεσίας;



Γιατί δεν ζητήθηκαν ευθύνες για τις υπηρεσίες προπομπού περιοδειών φέτος, οι οποίες από κακό σχεδιασμό είχαν σαν αποτέλεσμα το κόστος τους να εκτοξευτεί;



Όσο για την εφαρμογή του νέου ωραρίου, διαβεβαιώνουμε ότι δεν θα έχουμε φασαρίες, όπως σημείωσε δεικτικά ο Κος Πρόεδρος, Θα εκθέσουμε μόνο, τις όποιες δυσλειτουργίες επιφέρει αυτή η αλλαγή.

Θέσαμε για παράδειγμα, το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το γραφείο κίνησης, με τον δακτύλιο που ισχύει στο κέντρο της Αθήνας, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μπει φορτηγό μετά τις 7:30 στο κέντρο.

Υπάρχουν λοιπόν υποψίες, ότι λόγω ωραρίου του γραφείου κίνησης, ανοίγει ο δρόμος να ανατεθούν οι εργασίες φορτω-εκφόρτωσης, για μετά τα μεσάνυχτα σε ιδιώτη εργολάβο, το οποίο έχει επιχειρηθεί και στο παρελθόν από την διεύθυνση του Ε.Θ.

Μάλιστα η μία από αυτές, αποτελούσε και απεργοσπαστική κίνηση.



Δημιουργούνται λοιπόν εύλογα πολλά ερωτηματικά, για τη διαρκή προσπάθεια ήδη από την εποχή της προηγούμενης διοίκησης, να χαρακτηριστεί το Εθνικό Θέατρο το ένα «μαγαζί» κρατικοδίαιτων διοριζόμενων δημοσίων υπαλλήλων.

Άραγε ποιους εξυπηρετεί και σε τι αποσκοπεί αυτή η προσπάθεια;



Στο δια ταύτα λοιπόν, εάν τον Κο Πρόεδρο δεν τον εκφράζει το πρόσωπο του Εθνικού Θεάτρου (όπως υποστηρίζει και στη συνέντευξη), μπορεί να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων που επίσης δεν τους εξέφραζε .






Downloads

Καταστατικό Σωματείου
(katastatiko_SEETH_07.pdf 191,3 KB)

Αίτηση Εγγραφής & Δήλωση Παρακράτησης Συνδικαλιστικής Συνδρομής
(aitisi+parakratisi.pdf 145,7 KB)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ Σ.Ε.Ε.Θ. 28/03/2012
(Apotelesmata 2012.doc 55,3 KB)


Links

Γενικά

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
(http://www.n-t.gr/...)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ
(http://www.potha.g...)

Τα πάντα για το Χορό
(http://www.danceth...)

Supporting Greece, εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία που ανέλαβε πρόσφατα το μεγαλύτερο Βρετανικό συνδικάτο του ιδιωτικού τομέα UNITE
(http://usilive.org...)

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΛΛΟ ΜΑΤΙ

Indymedia
(http://athens.indy...)

info@seeth.net